Trasa: Taglio di Po – Porto Garibaldi, 56 km, 40 v.m.
Po prihodu s kombijem iz Slovenije, se ustavimo ob desnem bregu reke Pad v kraju Taglio di Po (8.400 preb., -2 m n.m.; cerkev sv. Frančiška Asiškega, Mestna hiša) predvidoma okrog poldneva, se preoblečemo, če kdo še ne bo v kolesarskem dresu in se pred eno usedemo na kolo in odpeljemo proti ribiškemu naselju Porto Garibaldi. Na celotni trasi se skupaj dvignemo za 40 metrov, verjetno so samo slabo poravnali traso pred asfaltiranjem.
Prvi postanek bo po 31 km, pred benediktinsko opatijo Pomposa (IX. stol.), biseru romanske arhitekture, ki je zaslovela, ko so od nekje prinesli prst samega ustanovitelja (na spletu ne najdem več informacije o tem) in je postala oblegana romarska destinacija, za vstop pa so začeli pobirati tudi vstopnino (5,00 €). Samostan z zvonikom in cerkvijo sv. Marije Vnebovzete (VI.-IX. stol.) si je vsekakor vredno ogledati.
Cilj etape za ogrevanje je v Portu Garibaldi (4.700 preb., 2 m n.m.), nekdaj imenovano Magnavacca (Odlična krava). V mestu ni videti kaj posebnega, razen seveda na desetine ribiških čolnov, ki v dopoldanskem času raztovarjajo na tone rib in kalamarov in se tako za večerjo ne bo težko odločiti kaj jesti v enih od morda desetih ribjih restavracij ob kanalu. Prenočevanje v hotelu Ariston Imperial.
Če smo pojedli vse sendviče, ki smo jih prinesli od doma, lahko potem zavijemo v kakšno restavracijo ob kanalu, recimo v Angolo dei fritto na pohane sardele, v Ristorante Pacifico na carpaccio iz kozic ali zadavi duhovnika (ops strozzaprete) s ciplji in bobom, na ribe na žaru v Ristorante Europa (nekateri sicer kritizirajo) ali malo višje ob kanalu v Lo sbottonato (odpel sem ga) na kozice ali Reditriglie na ciplje. Kalamare in dagnje imajo povsod, cena pa so tuidi približno enake.
Comments are closed