Ljubljanska in Tržaška cesta sta v jutranjih in popoldanskih konicah močno preobremenjeni. Stalni zastoji na avtocesti prometno situacijo na Vrhniki le Še zaostrujejo. Takrat se avtomobili drenjajo po vseh mogočih poteh, pred njimi niso varne NITi okoliške vasi.

Z izgradnjo t. i. Južne obvoznice z izvozom z avtoceste v smeri Verda in Bistre se bo razbremenila ena stran osrednjega vrhniškega križišča. Sicer podpiram tudi gradnjo novega mostu čez Ljubljanico pri Kotnikovih bajerjih, vendar sočasno ali šele po tem, ko bo zgrajen načrtovani izvoz z avtoceste, saj bo sicer prometni zamašek samo preusmeril v smeri Sinje Gorice.

Glede na to, da se govori in razpravlja le o t. i. južni obvoznici, ki gostega prometa na Tržaški cesti ter v smeri proti obrtni coni in Horjula/Podlipe ne rešuje, bi s tem prispevkom rad samo opozoril, da moramo razpravljati tudi o t. i. Severni obvoznici.

Glede na to, da izvoza z avtoceste pri Sinji Gorici skoraj zagotovo ne bo, je desetletje star načrt severne obvoznice okrog Hrušice do obrtne cone verjetno nesmiseln, oziroma vsaj težko izvedljiv. Na razpolago so številne različice rešitve problema, seveda se v fazi ideje nisem spuščal v lastniška razmerja, omejitve KP Ljubljansko barje, mokrotnih travnikov, Nature 2000, MOP, MK in zemljišča kategorije K1, vse to lahko pride v naslednjih fazah, ko se bodo zadeve lotili resno in bodo se bodo vanjo vključil tudi prometni strokovnjaki. 

V razmislek tako predlagam cenejšo in verjetnejšo različico (zemljišče (kmetijsko, K1) je zasebno, ni pa v Naturi 2000 ali v Krajinskem parku Ljubljansko barje) povezave avtoceste z vrhniško obrtno cono in naprej proti Horjulu oziroma Smrečju in Stari Vrhniki, hkrati pa se lahko kot severna obvoznica naprej nadaljuje po tankovski cesti proti Logatcu ali samo do Štirne za Vrhničane s tistega konca Vrhnike, ko je Tržaška cesta zatrpana z vozili.

1 . KROŽIŠČE PRI IZVOZU Z AVTOCESTE

Semaforizirano križišče povzroča, razen izvoza na avtocesto z Ljubljanske ceste v smeri proti Ljubljani, nepotrebne zastoje. V večernem času, ko ni nikjer nobenega avtomobila, se redno dogaja, da čakaš na zeleno luč na semaforju. Uredi se dvopasovno krožišče.

Krožišče, ki se ga načrtuje pri nekdanji cestninski postaji za nov izvoz z avtoceste proti Verdu in Bistri, se prestavi na lokacijo sedanjega semaforiziranega križišča in s tem pretežno odpravi zastoje pri izvozu z avtoceste in uvozu na avtocesto iz smeri Ljubljana. Morda se Ljubljanska cesto nekoliko prestavi proti avtocesti, krožišče pa rahlo elipsasto. Upoštevati je treba, da bo v krožišču šest izvozov in štirje uvozi (ni uvoza z bencinske črpalke in z Jelovškove ceste), bo pa po novem možno iz Hočevarjevih blokov zapeljati v krožišče. Jelovškovo cesto se prepove za promet tovornih vozil. Dovoz do Kmetijske zadruge se uredi v krožišču »Kmetijska zadruga« (2).

2. KROŽIŠČE KMETIJSKA ZADRUGA

Pri sedanjem ovinku za Kočevarjeve bloke se na novi obvoznici uredi enojno krožišče in s tem omogoči dostop tovornim vozilom do Kmetijske zadruge in varen izvoz iz Kočevarjevih blokov. Za osebna vozila je urejen dostop do Zadruge s Jelovškove ceste kot do sedaj. Jelovškova ostaja enosmerna cesta.

3 . Dvonivojsko križanje obvoznice s staro železniško traso

Smiselno je, da se staro železniško traso spelje čez novo obvoznico. (Kolesarski) most čez cesto je lahko lesen, dolg kakšnih 8–9 m, dovoz do mostu pa se nasuje v položen klanec, ki ne presega 7% aklon. Ob upoštevanju, da bo most kakšne štiri metre nad cesto, bo nasip (od 0 na 4 m) z vsake strani ceste dolg kakšnih 60–70 metrov. Če se odloči drugače, je čez staro železniško traso obvoznica speljana tudi po nadvozu. V tem primeru, še upoštevamo, da mora biti nadvoz nad železniško traso visok kakšne tri metre, sem je treba dodati še »debelino« mostu, bi bila dolžina tega dela ob 4 % klancu kakšnih 220 metrov.

4 . RAZCEP OBVOZNICE IN ROBOVE CESTE

V tem delu ni predvideno krožišče, je pa smiselno o njemu razmisliti. Iz smeri Obrtna cona proti Vrhniki se Robova cesta »odcepi« od prednostne ceste, ki pelje proti avtocesti, Z nove ceste se lahko zapelje na Robovo cesto v smeri Vrhnika šele pri krožišču pri obrtni coni. Iz smeri Vrhnika se lahko zapelje desno na novi cesto proti avtocesti in levo na novi cesti v smeri proti Obrtni coni. Del Robove ceste med razcepom in odcepom )desna stran ceste gledano v smeri OC) se zapre za ves promet (tudi za pešce in kolesarje). Lahko se omeji tudi promet v smeri proti Cankarjevem trgu oziro,a po Robovi cesti (popolna prepoved za kamione, dovoljeno za dostavo), osebni promet samo za domačine. Tako bi ves promet preusmerili na novo obvoznico, v krožišču AC – Ljubljanska cesta pa na staro cesto poti Ljubljani ali Logatcu.

5. Križišče pri osnovni šoli A. M. Slomška

1. zavijanje v desno prepovedano za tovorni promet, razen za dostavo do šole AMS. Omejitev hitrosti na 30 km/h do izvoza v Obrtno cono na drugi strani šole.

2 . in 3. Obvezna smer v desno proti krožišču (smer Horjul).

4. Obvezna smer na ravnost, prepovedano zavijanje v levo.

Med voznima pasovoma se morda postavi fizična prepreka menjanja vozišča ali zavijanja preko drugega pasu.

6. KASARNA

Zgradi se klasično enojno krožišče za štiri ceste. Odcep desno bo glavni uvoz/izvoz za OC.

7. RAZCEP ALI KROŽIŠČE »KASARNA«

Na zemljišču nekdanje kasarne se uredi krožišče s tremi cestami. Posebej se uredi dostop do dveh ali treh hiš na desni na severni strani krožišča. Predlagani sta dve različici, druga je bolj smiselna, saj je ovinek manj oster.

SEVERNA OBVOZNICA

V končni različici se asfaltira cesta do Štirne, s čimer je prva faza severne obvoznice končana. Ostane nekoliko bolj zahteven del med Štirno in Tržaško cesto, saj je treba ustrezno rešiti za kamione prestrm klanec (sicer sem mnenja, da tu kamioni nimajo kaj iskati, da imajo za to avtocesto).

Menimo, da se bomo s predlagano severno obvoznico skozi Vrhniko znebili pretežni del osebnih vozil z Logatca. Čeprav je nova cesta od izvoza z avtoceste do priključka na Tržaško cesto dober kilometer daljša (3,9 km) od sedanje (2,8 km), bo nova cesta brez semaforjev, medtem ko jih ima obstoječa najmanj štiri.

Vrhnika. 24. 1. 2019

Pripravil: Milan Selan


Comments are closed