Trasa: 25,3 km, 420 v.m.

Pot se začenja pred Doživljajskim razstaviščem Ljubljanice, Pri prehodu za pešce prečkamo cesto, ki pelje proti Logatcu, zavijemo v smeri proti Ljubljani in že prvo ulico, mimo kraft pivovarne Human Fish  oziroma Človeške ribice, desno na Lošco. Čez brv pri Lenarčičevem parku prikolesarimo v Verd, zavijemo desno in vas prečimo mimo cerkve sv. Antona, kjer se na Konjskem klancu za kratko pridružimo kolesarski poti na Pokojišče (K7).

Pri razgledni točki nad nekdanjo žago zavijemo desno in po makadamski poti oziroma kolovozu kolesarimo do Štampetovega mostu, kjer se nam z desne priključi kolesarska pot pod Raskovcem (K6).  Do nadvoza čez avtocesto potekata skupaj, tam pa se K6 od nas odcepi sesno in zapelje čez avtocesto, mi pa nadaljujemo naravnost do razcepa za (neoznačeno) Dolinsko rimsko pot (K11) mimo rimskega obzija z delno obnovljenim obrambnim stolpom.

Odcep za TV17 (Foto: M. Selan)

Od nadvoza čez avtocesto se pot do odcepa za TV17 prekriva s potjo, ki pelje na Pokojišče mimo Suhe štirne (K9). Zanimivejša turistična točka ob poti je vsekakor partizanska kurirska postaja oziroma Terenski vod 17 (TV17), od pojasnjevalne table pa je treba pešačiti kakšnih deset minut (700 m). Precej več kot pet minut (dober kilometer) pa je treba pešačiti tudi do gozda duglazij pod Velikim Jesenovcem (N45 55.400, E14 18.100, vas bo tja usmeril Garmin).

Do cilja na Vrhniki je prvi del pot še rahlo valovita, ko pa prečimo Pot a pokojišče (K7) se začne spuščati na Barje. Pred avtocesto zavijemo desni n kolesarimo do Kotnikovih bajerjev – do bajerjev je sicer še kakšnih sto metrov. Zavijemo pod avtocesto, kolesarimo ob avtocestnem izvozu za Vrhniko – na desni je nekdaj, ob koncu prvega stol. pr. n. št., ležalo starorimsko pristanišče, pretovorna postaja in vojaško skladišče Nauportus. Čez Janezovo vas, mimo športnega parka, osnovne šole in Cankarjevega spomenika se vrnemo na izhodišče poti. Morda se pred zaključkom pomudimo še na sladoledu v nekdanji furmanski gostilni Mantova (podrta v 60-tih letih prejšnjega stoletje in pozidana v hotel Mantova).