OPIS POTI:

Druga etapa je razgibana z najvišjim prelazom na 614 metrih. Do Kalne ni hotelov, tako da tu tudi prenočujemo v dveh ali treh apartmajih, med seboj oddaljeni kakšen kilometer. Cel dan kolesarimo po trasi EV13 Ob železni zavesi. Od zanimivejših krajev ob poti je le Knjaževac (video1video2), od drugih zanimivosti pa seveda ostanki rimskega Gamzigrada (UNESCO) (video1, video2) in srednjeveška cerkev svete Bogorodice (XJV. stol. (video).

Če izpustimo ogled Gamzigrada, traso skrajšamo za 13 km in 100 v.m., če pa do Knjaževca kolesarimo po prometnejši cesti (v) pa dodatno še za 17 km in 500 v.m.,  tako da je najkrajša različica s 600 v.m. dolga le 67 km. 

Za večerjo ni prav velike izbire (vsaj kar se najde na spletu), v Etno selu pa se ne odzivajo na pošto, tako da se bomo zvečer verjetno dobili v Kafani Romansa v Kalni, “u firmi od poverenja” (“dobimo” zato, ker bomo raztreseni v treh apartmajskih hiškah) – kaj pretiranege raznolike hranij nimajo – žar, žar, žar… Morda se tam dobimo tudi na staroplaninskem zajtrku drugi dan, saj se kafana odpre ob sedmih zjutraj..

ZANIMIVOSTI:

Knjaževac (wikipedia)

KNJAŽEVAC (18.000 preb., 221 m n.m.) se v rimskem obdobju imenuje Timacum Minus in leži v sedanji občini. Leta 1833 je mesto, prej znano kot Gurgusovac, osvobojeno izpod Otomanskega cesarstva in je od leta 1834 pod upravo nahije Krajina kneževine Srbije.

Leta 1859 je uradno ime spremenjeno v Knjaževac. Med letoma 1929 in 1944 je Knjaževac v Moravski banovini Kraljevine. Leta 1944 je v mestu zgrajen železniški predor, ki je sedaj upodobljen v mestnem grbu.

 

Posted in Balkan
Share this post, let the world know

Comments are closed